МО вчителів початкових класів

 

Робота методичного об'єднання вчителів початкових класів

Федорівського ліцею

на 2023 – 2024 н. р.

 

У 2023-2024 навчальному році МО початкових класів працю­ватиме над темою «Створення умов для виховання, розвитку і самореалізації здорової, освіченої, гармонійно – розвиненої особистості».

 

Завдання методичного об’єднання вчителів початкових класів:

1. Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в організації роботи членів ШМО.

2. Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.

3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самостановлення.

4. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.

5. Формування єдиного освітньо-методичного простору для професійного зростання педагогів.

 

Напрямки роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів

І. Діагностично-прогностичний напрям:

  • створення умов для компетентнісно орієнтованої системи неперервної освіти з метою надання вчителям широких можливостей для оновлення, поглиблення, вдосконалення професійної компетентності;
  • вивчення потреб педагогів у неперервній освіті та визначення змісту, форм, методів навчання;
  • створення системи інформаційної підтримки вчителів;
  • стимулювання мотивацій педагогів до постійного навчання, самоосвіти, розвитку творчого потенціалу;
  • вдосконалення освітнього процесу.

ІІ. Навчально-методичний напрям:

  • забезпечення участі педагогів у різноманітних заходах на всіх рівнях;
  • моделювання продуктивної технології інноваційного освітнього процесу;
  • теоретичне оволодіння різними формами, методами, підходами, технологіями для вдосконалення освітнього процесу;
  • використання навчальних, навчально-методичних, інформаційних ресурсів у професійній діяльності;
  • методичний супровід атестації педагогів.

ІІІ. Організаційно-координаційний напрям:

  • підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;
  • координація форм і методів самоосвітньої діяльності, націлення на підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів;
  • розвиток мотивів професійної творчої діяльності вчителів;
  • планування індивідуально-освітньої траєкторії та її реалізації в міжатестаційний період.

 

Організація самоосвітньої роботи вчителів

Завдання самоосвітньої роботи:

1) знати і розуміти сучасні тенденції розвитку освіти взагалі, початкової зокрема;

2) удосконалювати свої знання в галузі класичної і сучасної психології та педагогіки;

3) організовувати свою діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проектування, оцінювання тощо)

4) конструювати та реалізовувати сучасні програми навчання молодших школярів із використанням різноманітних методів, форм і технологій;

5) відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом;

6) проектувати власну програму професійно-особистісного зростання;

7) систематично цікавитися подіями сучасного економічного, політичного і культурного життя;

8) підвищувати рівень своєї ерудиції, правової та загальної культури.

 

Робота з обдарованими та здібними учнями

1. Продовжити на уроках цілеспрямовану роботу з виховання у учнів свідомого, відповідального ставлення до навчання, формування навичок самоосвіти, пізнавальної, інформаційної компетентності, підвищення якості знань відповідно їх потенціалу. З цією метою активно впроваджувати диференційований підхід та сучасні технології навчання.

2. Оновити шкільний інформаційно-ресурсний банк даних «Обдарована дитина».

3. Продовжити практику складання учнівських портфоліо, індивідуально- розвиваючих програм здібних учнів, організувати активну індивідуальну роботу з їх реалізації протягом навчального року.

4. Продовжити індивідуальну роботу з обдарованими та здібними учнями, дані яких внесено до банку даних, з підготовки їх участі у районних олімпіадах та інтелектуальних конкурсах, розвивати креативні здібності, створювати ситуацію успіху та умови до самореалізації дітей.

5. Провести індивідуальну діагностичну роботу для вивчення інтересів та запитів учнів.

6. Продовжити практику організації та проведення учнівських авторських виставок«Презентація таланту».

7. Планувати та проводити шкільні позакласні заходи з метою створення умов для успішної самореалізації учнів.

8. Узагальнювати педагогічний досвід учителів, які працюють із обдарованими і здібними дітьми.

9. Підвищувати рівень компетентності педагогів і підготовка їх до роботи з обдарованими і здібними учнями.

 

План  роботи

МО вчителів початкових класів

на 2023-2024 навчальний рік

 

Засідання 1 /серпень/

Тема:Організаційне засідання МО вчителів початкових класів на 2023-2024 н.р.

Форма проведення: педагогічне коло

Мета:- вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової  школи; обговорити  виконання  плану  роботи  методичного  об’єднання  за  2022-2023 н. р.  та   затвердити  план   роботи  на  2023-2024 н.р.; розглянути  методичні  рекомендації  щодо  проведення  Першого   уроку-2023; проаналізувати  навчальні  програми, підручники, зошити.

 

з/п

Зміст роботи

Форма проведення

Відповідальні

Примітка

1

Аналіз роботи МО вчителів початкових класів за минулий навчальний рік.

Звіт

Керівник МО

 

2

Коригування та затвердження плану роботи МО вчителів початкових класів на 2023-2024 н. р.

Доповідь

Керівник МО, члени МО

 

3

Обговорення  методичних   рекомендацій “Особливості освітнього процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2023 – 2024 н.р

Обговорення за круглим столом

Члени МО

 

4

Опрацювання інструктивно – методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України щодо організації навчально – виховного процесу, ведення класної документації. .”

 Календарне  планування  в  початкових  класах.

Обговорення за круглим столом

Керівник МО

 

5

Аналіз   навчальних  програм, підручників,зошитів, посібників  для  початкової  школи. Методичні   рекомендації   до   проведення  Першого   уроку

Експрес-огляд

Керівник МО

 

   6

Організація самоосвіти вчителів,  затвердження науково-методичних   проблем

Обговорення

члени МО

 

  7

Огляд новинок педагогічної літератури   та фахових  видань

Педагогічна виставка

Керівник МО

 

                                                Завдання  членам   метод об’єднання :

  • опрацювати інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити   та  посібники    для   початкової   школи;
  • затвердити календарне планування
  • проаналізувати  вимоги  Державного  стандарту, завдань  навчальних  програм;
  • дотримуватися методичних   рекомендацій   до   проведення  Першого   уроку;
  • поповнити  свій  робочий  кабінет  новими  наочними  посібниками, дидактичними  іграми,  роздатковим   матеріалом; працювати  над ідеєю: “Кабінет -  творча  лабораторія  вчителя!”;

 

  • підготуватися до обміну досвідом “НУШ. Перші сходинки разом з учнями 4 класів”.

Засідання 2 /жовтень/

 

Тема: Освітнє середовище як  чинник  розвитку  особистості учня

 

Форма проведення:Педагогічні гостини

 

Мета:

- розширити  знання  педагогів   щодо  запровадження  НУШ(освітнє  середовище, інтегроване  навчання, осередки, LEGO);

- підвищити  професійну компетентність учителів;

- сприяти розвитку творчої активності педагогів, виховувати інтерес  до  самовдосконалення.

 

№ з/п

Зміст  роботи

Форма проведення

Відповідальні

Примітка

1.

 

Новітні підходи в навчанні наймолодших здобувачів освіти

Педагогічна

скарбничка

Керівник МО

 

2.

 

Застосування новітніх підходів при організації навчальної діяльності  першокласників

Обговорення

за круглим столом

 

Гаврилюк І.В

 

 

 

3.

 

Обмін досвідом “НУШ. Перші сходинки разом з учнями 4 класів”

 Майстер клас «Формувальне оцінювання»

 

Майстер клас

 

 

Іващишина О.М

 

 

4.

 

Майстер-клас “Ранкові  зустрічі”

 

 

Коло ідей

 


Учителі 1-4 класів

 

5.

 

 

Методичні перегуки: Новинки   з  тематики курсів, вебінарів.

Обговорення

 

Члени   МО

 

6.

 

Підготовка до проведення Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика

Повідомлення

Заступник з НВР

 

 

Завдання   членам  метод об'єднання:

  • організувати активну участь молодших школярів у Всеукраїнських конкурсах “Соняшник”, інтернет-олімпіадах “На урок”,“Всеосвіта”, конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика;

 

  •  підготуватись до методичних перегуків  «Сучасні педагогічні технології – шлях до розвитку   життєздатної творчої особистості»;

 

  • підготувати відкриті уроки  ;

 

  • підготувати педагогічний діалог «Радимо прочитати»

 

Засідання 3 /грудень/

     Тема: Діяльнісний підхід до навчання – запорука успіху НУШ.

 

      Форма проведення: Методичні посиденьки 

 

     Мета:вивчати досвід щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти в математичній освітній галузі;  сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну  компетентність; удосконалювати  освітній  процес  у  початковій  школі; організувати участь молодших школярів у творчих конкурсах, олімпіадах; виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання  нового.

 

 з/п

Зміст  роботи

Форма проведення

Відповідальні

Примітка

 1.

 

 

Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів у математичній  освітній галузі

Колективний підхід

 

Керівник МО

 

 

2.

Майстер-клас “Я це роблю так Щоденні 3”

Аукціон знань

члени МО

 

3.

Обговорення та затвердження тематики проведення Тижнів в початкових класах

Коло ідей

Керівник МО,

члени МО

 

4.

Обмін досвідом з проходження та тематики вебінарів і курсів

Бесіда-інтерв’ю

 

Члени МО

 

 

5.

Ділова гра з елементами тренінгу на вироблення стресостійкості «Жив був педагог»

Ділова гра

Керівник МО

 

6.

 Підсумки результатів навчально – виховного процесу за І семестр.

Обговорення за круглим столом

Члени МО

 

 

 

 

Завдання   членам  метод об’єднання:

 

-   підготуватися до круглого столу  - «Розвиток пізнавальної сфери молодшого школяра: що слід знати вчителю»

-  підготуватися  до практичних занять на тему «Вправи та ігрові завдання на уроках української мови»

- підготувати відкриті уроки

-підготувати та затвердити календарне планування на ІІ семестр

 

 

 

 

 

 

 

Засідання 4/ лютий /

 

 

 

           Тема: Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення.

Державна підсумкова атестація.

Форма проведення: педагогічні гостини

Мета:ознайомитися з вимогами, проблемами, шляхами удосконалення сучасного уроку; обговорити особливості та вимоги проведення ДПА в 4-х класах; поділитися досвідом з нестандартних форм навчання НУШ.

№ з/п

Зміст роботи

         Форма

проведення

 

Відповідальні

 

Примітка

1.

Сучасний урок – виклик сьогодення

Обмін досвідом

Члени МО

 

2.

Цікавинки з методичної скарбівниці

Обговорення

Члени МО

 

3.

Особливості та вимоги щодо проведення Державної підсумкової атестації в 4 класі

Круглий стіл

Заступник з НВР

 

4.

Нестандартні форми навчання Нової української школи

Досвід роботи

Члени МО

 

5.

Творчий звіт  “Мої досягнення та творчі напрацювання”

Творчий звіт

Петрівська О.В

 

6.

Обговорення та схвалення плану проведення «Тижня початкової школи»

Обговорення

Члени МО

 

 

Завдання членам метод об’єднання:

 

     - вчителю 4 класу ретельно опрацювати «Положення про Державну підсумкову атестацію учнів у       системі загальної середньої освіти»;

     - підготуватися до виступу на аукціоні методичних ідей  “Інтерактивні форми організації навчальної           діяльності молодших школярів на уроках математики”.

 

Засідання 5 /квітень/

Тема: Формування компетентностей учнів на уроках математики в початкових класах

Форма проведення: Методичний  аукціон

 

Мета: обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітній  процес інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики:кейс-технологія; “перевернуте навчання”; педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України; критичне мислення молодших школярів на уроках математики;  математичні поняття і закономірності в проєктній діяльності;сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати  освітній  процес  у  початковій  школі; виховувати інтерес  до  самовдосконалення, пізнання  нового.

 

№ з/п

Зміст  роботи

Форма

проведення

 

Відповідальні

 

Примітка

1.

Тренінг “Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів”

Тренінг

Керівник МО

 

 


2.

 

 

 

 

 

 

Аукціон методичних ідей.

Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів:
- кейс-технологія;
- “перевернуте навчання”;
- педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України;
-  критичне мислення молодших школярів на уроках математики і т.д.



Методична

Панорама

 

 

 

 

 

 

 

Члени МО

 

3.

Практикум “Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO”
Метод компетентнісного навчання “Шість цеглинок”

Практикум

Кучерук Н.А

 

4.

Рефлексія “Підсумки проведення тематичних Тижнів  в початкових класах”

Атака думок

 

Керівник МО,

 

5.

 

 Забезпечення рухової активності школяра та попередження втоми

Експрес-інформація

члени МО

 

 

Завдання членам метод об’єднання:

- ознайомитися  з  добіркою  матеріалів, які  допоможуть  запровадити    принципи  STEM-освіти  в освітньому  процесі;

- взяти до уваги статтю “Чому LEGO у школі - це круто”;

- підготувати звіт “Мої  досягнення та творчі напрацювання”;

- підготувати ідеї до перспективного плану роботи МО на наступний рік.

 

 Засідання 6/червень/

 

Тема: Підсумки роботи ШМО вчителів початкових класів за 2023-2024 н. р.

 

Форма проведення: методичний  марафон

 

Мета:  підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителі початкових  класів за 2023-2024 навчальний рік; заслухати звіти вчителів про самоосвіту, творчі знахідки, напрацювання; скласти перспективний план роботи  МО на наступний навчальний рік.

 

№ з/п

Зміст роботи

         Форма

проведення

Відповідальні


Примітка

1.

Підбиття  підсумків роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2023-2024 навчальний рік

Панорама методичних досягнень

Керівник МО

 

2.

Обмін досвідом  “Мої досягнення та творчі напрацювання”

  Обмін досвідом

Члени МО

 

3.

Панорама ідей. Складання перспективного плану роботи  методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2024-2025 навчальний рік

Панорама ідей

Члени МО

 

4.

Про порядок закінчення навчального року

  Методичний

    брейн-ринг

Заступник директора з НВР

 

5.

Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, Всеукраїнських та  Міжнародних конкурсах та інтернет-олімпіадах.

Обговорення педагогічних досягнень

Заступник директора з НВР

 

 

Завдання   членам  методоб’єднання:

  • систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань

підвищення   професійної  майстерності;

  • продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;
  • слідкувати за новинками методичної літератури;
  • займатися самоосвітою.