Методична робота

 
 

Структура методичної роботи

Федорівського ліцею   2023-2024 н.р.

ПРОБЛЕМА ліцею:           Впровадження особистісно орієнтованої системи в навчально-виховний процес, всебічний розвиток особистості учня, формування його  пізнавальних інтересів, життєвих  компетентностей,  потреби в одержанні ґрунтовних знань засобами інтерактивних форм навчання та компетентнісних технологій

 

ДЕВІЗ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ:        Майстерності  треба вчитися

 

ЗМІСТ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ:

  • загальнокультурна підготовка вчителя, розширення його кругозору, розвиток інтелекту;
  • методологічна, філософська, світоглядна підготовка;
  • методична підготовка;
  • дидактична підготовка;
  • психолого-фізична підготовка;
  • морально-етична підготовка;
  • виховна підготовка;
  • технічна підготовка.

 

  1. МЕТОДИЧНА  РАДА  ЛІЦЕЮ

Голова: Чорнобай М.Д. – заступник директора ліцею з НВР

Склад: Михальчук М.Г. – директор ліцею, Цюцюр А.В. – заступник з ВР,

       Іващишина О.М. – вчитель початкових класів, Васільцова О.М. – голова МО класних керівників.

Завдання колегії:

  • організація, координація методичної роботи ліцею;
  • психолого-педагогічна експертиза нових методичних розробок, дидактичних матеріалів;
  • оперативна допомога вчителям з організації навчально-виховного процесу, роботи із здібними дітьми, залучення їх до участі в конкурсах, написанні наукових робіт;
  • налагодження зв’язків з науково-методичними центрами.                     

 

  1. ТВОРЧА ГРУПА ВЧИТЕЛІВ

Керівник: Горбачук О.П.

Склад:

Завдання творчої групи:

Роз’яснення актуальних проблем навчально-виховного процесу, зокрема:

-    опрацювання і роз’яснення наказів, рішень МО і НУ, пов’язаних з оновленням

      змісту  та структури освіти;

  • ознайомлення з новинами психолого-педагогічної і методичної літератури, новими підручниками;
  • вибір оптимальних  форм, методів і прийомів навчальної діяльності;
  • розробка методичних рекомендацій;
  • ознайомлення вчителів з новітніми освітніми технологіями;
  • надання методичної допомоги вчителям ліцею з питань реалізації проблеми ліцею.

 

Проблема:     Удосконалення уроку як засобу формування компетентностей   учня

Тема дослідження: 

«Вивчення особистості школяра, його життєво важливих компетентностей»

 

 

Мета дослідження:

  • визначення основних факторів гуманізації освіти на основі удосконалення уроку як засобу формування компетентностей  учня та шляхів підготовки педагогічних кадрів до вирішення цієї проблеми.

 

Предмет дослідження:

  • процес впровадження ідей компетентнісно орієнтованого навчання в практику   діяльності педколективу на основі вдосконалення уроку.

 

Методи досліджень:

  • науково-теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури з питань гуманізації, особистісно компетентнісної  орієнтації освіти;
  • аналіз досвіду роботи педагогічного колективу;
  • бесіди, анкетування, тестування, аналіз продуктивності діяльності учнів, педагогічні спостереження;
  • методи математичної статистики.

 

Напрямки досліджень:

  • впровадження нових технологій навчання в процес викладання базових дисциплін;
  • удосконалення позакласної гурткової роботи з учнями з метою розвитку їх здібностей;
  • активні форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів;
  • створення оптимальних умов для інтелектуального розвитку кожної дитини як особистості;
  • нестандартні форми роботи на уроках;
  • особистісно компетентнісні технології навчання;
  • навчання на уроках природничо-математичного циклу.

 

Тематика засідань творчої групи:

  • особливості роботи педагогічного колективу над колективною науково-методичною темою (проблемою) школи;
  • реалізація принципу інтерактивного особистісно компетентнісного  підходу до учня в педагогічній діяльності вчителя;
  • результативність впровадження компетентнісно орієнтованих  форм роботи на уроках вчителями школи;
  • сформованість психофізіологічних і особистісних якостей учнів, його компетентностей;
  • педагогічне управління творчістю учнів на уроці.

 

 

  1. ШКОЛА ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ

Керівник: Чорнобай М.Д. – заступник директора ліцею з НВР

  Методичні об’єднання:

  • вчителів початкових класів                                                    (керівник Кучерук Н.А.)
  • вчителів суспільно - гуманітарного циклу                                (керівник Киричук О.В..)
  • вчителів природничо-математичного циклу                             (керівник Горбачук О.П.)
  • вчителів художньо - естетичного циклу                                  (керівник Цюцюр А.В.)

 

Завдання ШПМ:

  • озброєння вчителів методологічними основами педагогічної майстерності;
  • формування умінь вчителя аналізувати власний та чужий досвід роботи;
  • пропаганда передового педагогічного досвіду роботи вчителів ліцею, громади, області, країни;
  • впровадження в практику роботи ліцею передового педагогічного досвіду.

Основні форми роботи: лекції, співбесіди, практикуми, апробації

Проблема:     Використання компетентнісно орієнтованих  технологій у навчально-виховному процесі

Цілі: - створити  умови для ефективного науково-методичного супроводу експериментальної діяльності вчителів ліцею, підвищити рівень їхньої готовності до педагогічних інновацій;

  • сприяти розвитку творчих здібностей педагогів, формуванню в них навичок науково-дослідницької роботи, зацікавленості в оволодінні інноваційними педагогічними технологіями;
  • здійснити апробацію та введення інтерактивних технологій у навчально-виховний процес;
  • підвищити рівень методологічної підготовки вчителя , сприяти зміщенню акцентів у його діяльності з інформаційних на інтерактивні методи навчання.

 

Основні питання, що  розглядатимуться МО:

  • сучасні підходи до організації навчально-виховної діяльності й компетентнісно орієнтовані   технології;
  • формування життєво важливих компетентностей учнів  засобами освітніх технологій;

 

  1. Методичний практикум: ПРОФЕСІЙНА АДАПТАЦІЯ МОЛОДИХ ВЧИТЕЛІВ

Організація наставництва:

        молодий вчитель                                             наставник

Цюцюр А.В. (вчитель англійської мови)  –       Васільцова О.М. (вч. німецької мови, І кат.)

               

 

Проблеми, над якими працюють наставники з молодими вчителями:

      -      формування компетенцій учнів на уроках англійської мови засобами освітніх технологій;

      -      Формування соціальної компетентності  школярів під час навчально-виховного процесу.

              

 

   5.  КОНСУЛЬТПУНКТИ

  1. Правова освіта вчителя.

                                                      (консультант: Присяжнюк В.Ю.)

  1. Наукова, дослідницька діяльність вчителя і учнів на уроці та в позаурочний час.

                                                        (консультант: Чорнобай М.Д.)

  1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, визначення рівнів їх компетентності.

                                                          (консультант: Горбачук О.П.)

  1. Всебічний розвиток особистості дитини та формування її компетентностей в навчально-виховному процесі.

                                                            (консультант: Цюцюр А.В.)

  1. СПІВБЕСІДИ З ПИТАНЬ:

- використання елементів інноваційних технологій в практичній діяльності;

- планування навчальної діяльності в умовах 12-бальної системи оцінювання;

- співбесіди за діагностичними картками;

- впровадження компетентнісно орієнтованих  технологій  в навчально-виховний процес;

- мета і завдання особистісно компетентнісного  навчання;

- організація роботи класних органів учнівського самоврядування;

- єдині вимоги до проведення підсумкового оцінювання рівня навчальних  досягнень учнів;

- тестова перевірка знань учнів;

- вивчення особистісних інтересів учнів;

- підготовка випускників до  ДПА та зовнішнього незалежного оцінювання.

                                              Відповідальні: Михальчук М.Г., Чорнобай М.Д.

 

  1. АДРЕСНА ДОПОМОГА ВЧИТЕЛЯМ
  •  характеристика ППД, сучасних педагогічних інновацій (Михальчук М.Г.);
  • організація пізнавальної діяльності учнів, формування уміння вчитися (Чорнобай М.Д.);
  • виявлення типових помилок і прогалин в знаннях учнів (Михальчук М.Г.);
  • визначення можливостей використання на уроці проблемно-пошукових методів, дидактичних, рольових і ділових ігор, елементів лекційно-семінарської системи ( Васільцова О.М.,  Киричук О.В.).
  1. САМООСВІТНЯ РОБОТА ВЧИТЕЛІВ

                                   (за індивідуальними планами)

 

  1. ПЕДКОНСИЛІУМИ:

-  Адаптація учнів 5 класу при переході на навчання в основну школу

                                                                                (вересень)

-  Забезпечення формування інтересу до знань в учнів 6 класу

                                                                               (листопад)

-  Врахування  індивідуальних особливостей учнів 7 класу в навчально-виховному процесі

                                                                                                                 (грудень)                                                                                                                                    

 - Врахування  індивідуальних особливостей учнів в процесі викладання базових дисциплін

                                                                                                                  (лютий)                                                                             

 - Здійснення оцінювання навчальних досягнень  учнів 10 класу  в процесі викладання базових     дисциплін

                                                                                                                 (квітень)

 

  1.  МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ  КЕРІВНИКІВ

 

Керівник: Васільцова О.М.- вч.німецької мови, кл. керівник 7 класу

 

Проблеми:

  • планування виховної роботи класним керівником;
  • організація повноцінної життєдіяльності дітей за законами співтворчості і співпраці;
  • інноваційні аспекти діяльності класного керівника в сучасних умовах;
  • розвиток соціальної активності учнів через різні форми дитячого самоврядування;
  • формування культури поведінки та спілкування;
  • основні напрямки виховання в національній школі;
  • основні напрямки діяльності класного керівника в умовах впровадження особистісно орієнтованої системи виховання;
  • правове виховання в роботі класного керівника;
  • виховна технологія «Педагогічна підтримка»;
  • учнівське самоврядування і класний керівник;
  • становлення класного керівника через впровадження моделей розвитку особистості школяра.

   11. МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Керівник: Кучерук Н.А. – вч. початкових класів

Проблеми:

  • удосконалення навчально-виховного процесу в початковій школі;
  • дослідницький метод здобуття знань – важлива складова розвитку творчості учнів;
  • технологія розвитку критичного мислення – основа розвитку творчих здібностей учнів;
  • необхідність гуманізації освітнього процесу – вимога часу;
  • методичний міст «Школа – дитячий садочок».

 

12. ДЕКАДИ. МІСЯЧНИКИ.

 

Декада наставника у ліцеї                                                         (вересень)

Декада класного керівника                                                       (грудень)

Декада педмайстерності вчителів, що атестуються                   (грудень)

Місячник передового педагогічного досвіду                               (березень)

 

 

 

13. ПРЕДМЕТНІ ТИЖНІ

                        (згідно графіка)

 

14. КОНКУРСИ ПЕДМАЙСТЕРНОСТІ

 

Конкурс предметних кабінетів                                                  (жовтень);

Вчитель року                                                                        (грудень);

Конкурс  шкільних кабінетів                                                  (січень).

 

15. МЕТОДИЧНІ НАРАДИ

                      Щомісячно                                                                     (перший вівторок).

 

16. МЕТОДИЧНІ ОПЕРАТИВКИ

                      Щопонеділка