Вчителям

Дистанційне навчання під час карантину

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ  

ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

З 12 березня в Україні запроваджено тритижневий карантин для закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.

Ми рекомендуємо продовжити навчання учнів, використовуючи технологію дистанційного навчання відповідно до календарних планів на IIсеместр 2019/2020н.р.(крім уроків узагальнення та тематичного контролю). Проаналізувавши календарно-тематичне планування, потрібно визначити теми, які при відновленні навчання можна ущільнити, які учні можуть вивчити самостійно, а які потребують детального пояснення. У календарно-тематичних планах вчителі повинні обов’язково внести зміни.

Рекомендуємо вивчення програмового матеріалу за технологією дистанційного навчання здійснювати у таких формах:

  • оприлюднювати завдання для самостійної роботи учнів на сайті закладу освіти (можна у вайбер групі для батьків) з відповідної теми предмету;
  • оприлюднювати практичні завдання з методичними рекомендаціями щодо їх виконання;
  • учителі, що мають власні блоги та сайти можуть організовувати щоденне навчальне спілкування з учнями, здійснювати індивідуальну допомогу учням через Skype,Viber,WhatsApp;
  • розміщувати в мережі Internet (Google Диск) мультимедійні матеріали-презентації, відеоролики, які допоможуть учневі у вивченні зазначеної теми, посилання на які розмістити на сайті закладу;
  • надати учням перелік інтернет-джерел, які сприятимуть легшому засвоєнню навчального матеріалу.

З метою отримання зворотного зв’язку  рекомендуємо пропонувати учням онлайн тестування, використовуючи онлайн сервіси для вчителя, платформи для створення тестів (https://osvita.ua/school/method/technol/45747/).

Обов’язково, після відновлення навчального процесу усі завдання, які учні виконували вдома самостійно потрібно проаналізувати та оцінити. Це дасть можливість побачити рівень засвоєння матеріалу, вивченого самостійно.

Першим уроком після відновлення навчання має бути урок застосування знань умінь і навичок, або урок узагальнення та систематизації знань з тем, вивчених за технологією дистанційного навчання.

При цьому слід пам’ятати, що:

  • всі види контрольних робіт, визначених навчальною програмою, мають бути виконані;
  • зміст програмного матеріалу, незважаючи на різні способи об’єднання тем, має бути відображений у календарно-тематичному плануванні та записах вчителя у класному журналі.

При цьому до класного журналу мають бути занесені лише уроки, які були фактично проведені.

  • Відкориговані календарно-тематичні плани необхідно погодити та затвердити в адміністрації закладу.

Характеристика он-лайн платформ для організації освітнього процесу:

Google Клас

(Google Classroom)

Це безкоштовний сервіс для закладів і користувачів з особистими обліковими записами Google. Він економить педагогам час, спрощує організацію навчального процесу та спілкування з учнями.

 

Переваги GoogleКласу.

Легке налаштування. Вчителі можуть додавати учнів до курсу самостійно або надсилати м код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хвилин.

Економія часу. Створювати, перевіряти й оцінювати завдання в електронній службі швидше та зручніше, ніж на папері.

Зручна організація. Завдання доступні учням у відповідному розділі, а матеріали курсу (документи, фото, відео) автоматично додаються в папки на Google Диску.

Швидка комунікація. Вчителі можуть робити оголошення й миттєво створювати обговорення, а учні – ділитися один з одним ресурсами та відповідати на запитання в стрічці курсу.

Доступність і безпека. Як і всі сервіси пакета GSuiteforЕducation, Клас не містить реклами, не використовує вміст і дані учнів для рекламних цілей та надається безкоштовно.

Дозволи: доступ до камери:

-потрібен, щоб у Класі можна було публікувати фото й відео, зроблені за допомогою камери.

-доступ до пам’яті: потрібен, щоб до дописів у Класі можна було долучати фотографії, відео та локальні файли. Також він потрібнен для офлайн-доступу.

доступ до облікових записів: потрібен, щоб можна було вибирати, який обліковий запис використовувати в Класі.

Google Презентації (Google Presentations)

 

 

Додаток дозволяє працювати з файлами на пристроях Android:

 

– створювати та редагувати презентації, відкривати до них доступ та працювати над ними одночасно з іншими користувачами;

-працювати навіть без підключення до мережі Інтернет;

– додавати коментарі та відповідати на них;

-додавати слайди, змінювати їх розташування, форматувати текст, вставляти фігури.

Google Форми Google Форми — онлайн-сервіс для створення форм зворотного зв’язку, онлайн-тестувань та опитувань. Кожна форма в Google Формах представляє собою веб-сторінку, на якій розміщуються анкета чи питання. Все, що потрібно для роботи з формами, – це мати акаунт в Google.
KAHOOT (Kahoot)

 

 

KAHOOT – платформа для створення вікторин, тестів, дидактичних ігор.

 

Сервіс може бути використано для перевірки знань учнів:

-учні можуть виконувати завдання на будь-якому пристрої, що має доступ до Інтернету – смартфон, планшет;

-завдання можна вставити, світлини, відеофрагменти;

-учитель може поставити бали за правильність та швидкість виконання;

-зареєструватися на сайті можна через GOOGLE або Microsoft  профіль, не потрібно створювати наві логіни чи паролі;

-можна дублювати чи редагувати тести, що значно економить час.

ClassDojo https://teach.classdojo.com/#/login?redirect=%2Flaunchpad

 

СlassDojo – це простий інструмент для оцінки работи класу в режимі реального часу.

LearningApps.org https://learningapps.org/

 

LearningApps.org є сервісом для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Метою роботи є створити загальнодоступну бібліотеку незалежних блоків, придатних для повторного використання та змін. Блоки (вони називаються Вправами) не включені в жодні конкретні сценарії чи програми, тому вони не розглядаються як цілісні уроки чи завдання, натомість їх можна використати у будь-якому доречному методичному сценарії.

Щоденник.ua – шкільна освітня мережа

 

 

https://company.shodennik.ua/benefits/education/

 

Учителі задають домашні завдання, прикріпляють необхідні файли, відстежують статус виконання. Учні отримують завдання і відправляють у відповідь файли з результатами.

Домашні завдання

Функція домашніх завдань дозволяє вчителям задавати завдання і контролювати хід їх виконання, а учням – виконувати завдання і відразу в Щоденнику відправляти результати вчителеві. Також батьки можуть бачити видані їх дітям домашні завдання.

Перелік домашніх завдань

Вчителеві доступний архів домашніх завдань для всієї школи. Він може проглядати як свої домашні завдання, так і завдання тих класів, в яких він замінює  іншого вчителя.

НОВА ШКОЛА – Цікавіше за підручник  video.novashkola.ua Мультимедійні уроки, відібрані у зручній колекції відповідно до нашої шкільної програми з кращих освітніхYouTube каналів.
Цікаві сайти для розвитку дітей https://abetka.ukrlife.org –  дитяча сторінка для маленьких українців: абетки, казки, усмішки, приказки, скоромовки, загадки, лічилки. 

 

https://kazkar.at.ua –  дитячий сайт: читання, слухання улюблених казок. https://kazkar.info/

Цікаві українські освітні канали Цікава наука на каналі YouTube

 

https://www.youtube.com/channel/UCMIVE71tHEUDkuw8tPxtzSQ

 

   
Підвищення кваліфікації педагогів: роз'яснення МОН

https://osvita.ua/legislation

запис вебінару https://www.youtube.com/watch

Новий Закон про повну загальну середню освіту: прийняття від 16.01.2020, набрання чинності - 18.03.2020

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-IX

Інституційний аудит: як вивчатимуть роботу школи та кожного педагога

Абетка директора на Урядовому порталі

https://sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/

   

Сервіси Google – помічники в організації дистанційного навчання

https://naurok.com.ua/post/servisi-google-pomichniki

Рекомендації щодо дистанційного навчання на сайті відділу освіти Красилівської міської ради 

https://voms-kras.pp.ua/

Онлайн-тести «На Урок»

Інтерактивні завдання для контролю знань і залучення учнів до активної роботи вдома.

https://naurok.com.ua/test

Вправи з усіх предметів для закріплення та перевірки знань

https://learningapps.org/index.php?overview&s=&category=0&tool=

   
Українські платформи для підвищення кваліфікації педагогів https://edpro.ua/blog/ukrajinski-platformy-ta-resursy-dlja-samoo
Сертифікований онлайн-курс на порталі превентивної освіти «Безпечна і дружня до дитини школа» (18 год)

https://scfs.multycourse.com.ua/ua/basic/14

Сертифікований онлайн-курс "Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти" (80 год.)

https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:MON+AB101+2019_T2/about

Сертифікований онлайн-курс "Критичне мислення для освітян" (30 год)

https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:CZ+CTFT101+2017_T3/about

Сертифікований курс "Домедична допомога" (3 год.)  https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:EdEra-SmartOsvita+Med+1/about
Сертифікований курс "Академічна доброчесність" (4 год.) https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:AmericanCouncils+AcIn101+AcIn2019/about

Рекомендації Початкова школа. 

Методичні рекомендації 5-11 класи.

Алгоритм дій класних керівників та вчителів по організації дистанційної роботи з учнями на період карантину.

Методичні рекомендації для вчителів інформатики, математики, фізики.

Методичні рекомендації для вчителів української мови та літератури.

Методичні рекомендації для вчителів географії.

Методичні рекомендації для вчителів початкової школи.