Методична робота
Структура методичної роботи
Федорівського ліцею 2024-2025 н.р.
ПРОБЛЕМА ліцею: Впровадження особистісно орієнтованої системи в навчально-виховний процес, всебічний розвиток особистості учня, формування його пізнавальних інтересів, життєвих компетентностей, потреби в одержанні ґрунтовних знань засобами інтерактивних форм навчання та компетентнісних технологій
ДЕВІЗ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ: Майстерності треба вчитися
ЗМІСТ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ:
- загальнокультурна підготовка вчителя, розширення його кругозору, розвиток інтелекту;
- методологічна, філософська, світоглядна підготовка;
- методична підготовка;
- дидактична підготовка;
- психолого-фізична підготовка;
- морально-етична підготовка;
- виховна підготовка;
- технічна підготовка.
- МЕТОДИЧНА РАДА ЛІЦЕЮ
Голова: Чорнобай М.Д. – заступник директора ліцею з НВР
Склад: Михальчук М.Г. – директор ліцею, Цюцюр А.В. – заступник з ВР,
Іващишина О.М. – вчитель початкових класів, Васільцова О.М. – голова МО класних керівників.
Завдання колегії:
- організація, координація методичної роботи ліцею;
- психолого-педагогічна експертиза нових методичних розробок, дидактичних матеріалів;
- оперативна допомога вчителям з організації навчально-виховного процесу, роботи із здібними дітьми, залучення їх до участі в конкурсах, написанні наукових робіт;
- налагодження зв’язків з науково-методичними центрами.
- ТВОРЧА ГРУПА ВЧИТЕЛІВ
Керівник: Горбачук О.П.
Склад:
Завдання творчої групи:
Роз’яснення актуальних проблем навчально-виховного процесу, зокрема:
- опрацювання і роз’яснення наказів, рішень МО і НУ, пов’язаних з оновленням
змісту та структури освіти;
- ознайомлення з новинами психолого-педагогічної і методичної літератури, новими підручниками;
- вибір оптимальних форм, методів і прийомів навчальної діяльності;
- розробка методичних рекомендацій;
- ознайомлення вчителів з новітніми освітніми технологіями;
- надання методичної допомоги вчителям ліцею з питань реалізації проблеми ліцею.
Проблема: Удосконалення уроку як засобу формування компетентностей учня
Тема дослідження:
«Вивчення особистості школяра, його життєво важливих компетентностей»
Мета дослідження:
- визначення основних факторів гуманізації освіти на основі удосконалення уроку як засобу формування компетентностей учня та шляхів підготовки педагогічних кадрів до вирішення цієї проблеми.
Предмет дослідження:
- процес впровадження ідей компетентнісно орієнтованого навчання в практику діяльності педколективу на основі вдосконалення уроку.
Методи досліджень:
- науково-теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури з питань гуманізації, особистісно компетентнісної орієнтації освіти;
- аналіз досвіду роботи педагогічного колективу;
- бесіди, анкетування, тестування, аналіз продуктивності діяльності учнів, педагогічні спостереження;
- методи математичної статистики.
Напрямки досліджень:
- впровадження нових технологій навчання в процес викладання базових дисциплін;
- удосконалення позакласної гурткової роботи з учнями з метою розвитку їх здібностей;
- активні форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів;
- створення оптимальних умов для інтелектуального розвитку кожної дитини як особистості;
- нестандартні форми роботи на уроках;
- особистісно компетентнісні технології навчання;
- навчання на уроках природничо-математичного циклу.
Тематика засідань творчої групи:
- особливості роботи педагогічного колективу над колективною науково-методичною темою (проблемою) школи;
- реалізація принципу інтерактивного особистісно компетентнісного підходу до учня в педагогічній діяльності вчителя;
- результативність впровадження компетентнісно орієнтованих форм роботи на уроках вчителями школи;
- сформованість психофізіологічних і особистісних якостей учнів, його компетентностей;
- педагогічне управління творчістю учнів на уроці.
- ШКОЛА ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ
Керівник: Чорнобай М.Д. – заступник директора ліцею з НВР
Методичні об’єднання:
- вчителів початкових класів (керівник Кучерук Н.А.)
- вчителів суспільно - гуманітарного циклу (керівник Киричук О.В..)
- вчителів природничо-математичного циклу (керівник Горбачук О.П.)
- вчителів художньо - естетичного циклу (керівник Цюцюр А.В.)
Завдання ШПМ:
- озброєння вчителів методологічними основами педагогічної майстерності;
- формування умінь вчителя аналізувати власний та чужий досвід роботи;
- пропаганда передового педагогічного досвіду роботи вчителів ліцею, громади, області, країни;
- впровадження в практику роботи ліцею передового педагогічного досвіду.
Основні форми роботи: лекції, співбесіди, практикуми, апробації
Проблема: Використання компетентнісно орієнтованих технологій у навчально-виховному процесі
Цілі: - створити умови для ефективного науково-методичного супроводу експериментальної діяльності вчителів ліцею, підвищити рівень їхньої готовності до педагогічних інновацій;
- сприяти розвитку творчих здібностей педагогів, формуванню в них навичок науково-дослідницької роботи, зацікавленості в оволодінні інноваційними педагогічними технологіями;
- здійснити апробацію та введення інтерактивних технологій у навчально-виховний процес;
- підвищити рівень методологічної підготовки вчителя , сприяти зміщенню акцентів у його діяльності з інформаційних на інтерактивні методи навчання.
Основні питання, що розглядатимуться МО:
- сучасні підходи до організації навчально-виховної діяльності й компетентнісно орієнтовані технології;
- формування життєво важливих компетентностей учнів засобами освітніх технологій;
- Методичний практикум: ПРОФЕСІЙНА АДАПТАЦІЯ МОЛОДИХ ВЧИТЕЛІВ
Організація наставництва:
молодий вчитель наставник
Цюцюр А.В. (вчитель англійської мови) – Васільцова О.М. (вч. німецької мови, І кат.)
Проблеми, над якими працюють наставники з молодими вчителями:
- формування компетенцій учнів на уроках англійської мови засобами освітніх технологій;
- Формування соціальної компетентності школярів під час навчально-виховного процесу.
5. КОНСУЛЬТПУНКТИ
- Правова освіта вчителя.
(консультант: Присяжнюк В.Ю.)
- Наукова, дослідницька діяльність вчителя і учнів на уроці та в позаурочний час.
(консультант: Чорнобай М.Д.)
- Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, визначення рівнів їх компетентності.
(консультант: Горбачук О.П.)
- Всебічний розвиток особистості дитини та формування її компетентностей в навчально-виховному процесі.
(консультант: Цюцюр А.В.)
- СПІВБЕСІДИ З ПИТАНЬ:
- використання елементів інноваційних технологій в практичній діяльності;
- планування навчальної діяльності в умовах 12-бальної системи оцінювання;
- співбесіди за діагностичними картками;
- впровадження компетентнісно орієнтованих технологій в навчально-виховний процес;
- мета і завдання особистісно компетентнісного навчання;
- організація роботи класних органів учнівського самоврядування;
- єдині вимоги до проведення підсумкового оцінювання рівня навчальних досягнень учнів;
- тестова перевірка знань учнів;
- вивчення особистісних інтересів учнів;
- підготовка випускників до ДПА та зовнішнього незалежного оцінювання.
Відповідальні: Михальчук М.Г., Чорнобай М.Д.
- АДРЕСНА ДОПОМОГА ВЧИТЕЛЯМ
- характеристика ППД, сучасних педагогічних інновацій (Михальчук М.Г.);
- організація пізнавальної діяльності учнів, формування уміння вчитися (Чорнобай М.Д.);
- виявлення типових помилок і прогалин в знаннях учнів (Михальчук М.Г.);
- визначення можливостей використання на уроці проблемно-пошукових методів, дидактичних, рольових і ділових ігор, елементів лекційно-семінарської системи ( Васільцова О.М., Киричук О.В.).
- САМООСВІТНЯ РОБОТА ВЧИТЕЛІВ
(за індивідуальними планами)
- ПЕДКОНСИЛІУМИ:
- Адаптація учнів 5 класу при переході на навчання в основну школу
(вересень)
- Забезпечення формування інтересу до знань в учнів 6 класу
(листопад)
- Врахування індивідуальних особливостей учнів 7 класу в навчально-виховному процесі
(грудень)
- Врахування індивідуальних особливостей учнів в процесі викладання базових дисциплін
(лютий)
- Здійснення оцінювання навчальних досягнень учнів 10 класу в процесі викладання базових дисциплін
(квітень)
- МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
Керівник: Васільцова О.М.- вч.німецької мови, кл. керівник 7 класу
Проблеми:
- планування виховної роботи класним керівником;
- організація повноцінної життєдіяльності дітей за законами співтворчості і співпраці;
- інноваційні аспекти діяльності класного керівника в сучасних умовах;
- розвиток соціальної активності учнів через різні форми дитячого самоврядування;
- формування культури поведінки та спілкування;
- основні напрямки виховання в національній школі;
- основні напрямки діяльності класного керівника в умовах впровадження особистісно орієнтованої системи виховання;
- правове виховання в роботі класного керівника;
- виховна технологія «Педагогічна підтримка»;
- учнівське самоврядування і класний керівник;
- становлення класного керівника через впровадження моделей розвитку особистості школяра.
11. МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Керівник: Кучерук Н.А. – вч. початкових класів
Проблеми:
- удосконалення навчально-виховного процесу в початковій школі;
- дослідницький метод здобуття знань – важлива складова розвитку творчості учнів;
- технологія розвитку критичного мислення – основа розвитку творчих здібностей учнів;
- необхідність гуманізації освітнього процесу – вимога часу;
- методичний міст «Школа – дитячий садочок».
12. ДЕКАДИ. МІСЯЧНИКИ.
Декада наставника у ліцеї (вересень)
Декада класного керівника (грудень)
Декада педмайстерності вчителів, що атестуються (грудень)
Місячник передового педагогічного досвіду (березень)
13. ПРЕДМЕТНІ ТИЖНІ
(згідно графіка)
14. КОНКУРСИ ПЕДМАЙСТЕРНОСТІ
Конкурс предметних кабінетів (жовтень);
Вчитель року (грудень);
Конкурс шкільних кабінетів (січень).
15. МЕТОДИЧНІ НАРАДИ
Щомісячно (перший вівторок).
16. МЕТОДИЧНІ ОПЕРАТИВКИ
Щопонеділка